درمان سرفه خشک با توصیه های طب سنتی

0 1,186

طب سنتی توصیه های مجربی برای تسکین سرفه های خشک به شما پیشنهاد می کند. با بکارگیری تکرار شونده یک یا دو مورد از این روش ها این نوع سرفه ها در کنار استفاده از دارو بهبود پیدا می کنند.

سرفه های خشک معمولا سمج هستند. در بیشتر اوقات حتی با فروکش کردن علائم بیماری این سرفه ها به قوت خود باقی می مانند و باعث آزار بیمار و اطرافیان او می شوند. طب سنتی توصیه های مجربی برای تسکین این نوع سرفه ها به شما پیشنهاد می کند. با بکارگیری تکرار شونده یک یا دو مورد از این روش ها این نوع سرفه ها در کنار استفاده از دارو بهبود پیدا می کنند.

درمان سرفه خشک با توصیه‌های طب سنتی

زنجبیل برای درمان سرفه خشک

سرفه های خشک به دلیل عفونت های ویروسی و باکتریایی در بیمار بروز پیدا می کند. این سرفه ها به خودی خود تسکین نمی یابند و باید از رژیم غذایی ویژه ای برای کاهش دادن آن ها پیروی کرد. زنجبیل و استفاده از دمنوش آن یکی از راهکارهای رفع این سرفه هاست. جالب است بدانید در اغلب شربت های مخصوص درمان سرفه از این ریشه استفاده می شود.

بهتر است از زنجبیل تازه استفاده کنید اما اگر آن را در دسترس نداشتید می توانید از پودر آن برای تهیه دمنوش استفاده کنید. اگر نسبت به مصرف این ریشه حساسیت دارید و با مصرف آن دچار خارش در گلو می شوید لازم است آن را در مقادیر کم به میزان یک چهارم قاشق چای خوری در یک فنجان آب داغ بریزید و همراه با عسل میل کنید.

برای دم کردن ریشه زنجبیل باید چند تکه تازه از آن را به مدت ده دقیقه در آب داغ و جوشیده قرار دهید و سپس همراه با عسل میل کنید. 3 بار در روز می توانید از این دمنوش برای تسکین سرفه های خشک استفاده کنید.

درمان سرفه خشک با توصیه‌های طب سنتی

دمنوش پونه و سیر برای درمان سرفه خشک

3 حبه سیر را پوست بگیرید و با یک فنجان آب سرد بجوشانید. پس از چند دقیقه مقداری پونه کوهی به آن اضافه کنید. این دمنوش به سرعت باعث کاهش سرفه های خشک می شود. می توانید آن را همراه با کمی آب لیمو ترش و عسل میل کنید. پونه خاصیت ضد التهابی دارد و عفونت های تنفسی را کاهش می دهد.

درمان سرفه خشک با توصیه‌های طب سنتی

مصرف مکرر آب پیاز برای درمان سرفه خشک

خیلی ها از مصرف پیاز خام پرهیز می کنند اما واقعیت این است که هیچ ماده غذایی به اندازه پیاز نمی تواند به سرعت باعث تسکین علائم سرماخوردگی و عفونت های تنفسی شود. اگر تا به حال آب پیاز مصرف نکرده اید یا به آن حساسیت دارید بهتر است سوپی سرشار از این ماده مغذی آماده کنید.

در انواع خوراک، آش، سوپ پیاز فراوان بریزید. اگر از خوردن تکه های پیاز لذت نمی برید حتما چند پیاز به طور کامل و خرد نشده به غذای در حال پخت اضافه کنید تا در انتها بتوانید به راحتی آن را از غذای تان جدا کنید. با پیروی 3 روزه این روش تاثیر شگفت انگیز آن را در درمان سرفه های تان خواهید دید.

درمان سرفه خشک با توصیه‌های طب سنتی

معجون شیر و عسل و زردچوبه برای درمان سرفه خشک

به شیر در حال جوشیده شدن مقدار کمی زردچوبه اضافه کنید. این یک روش آسان اما قدیمی برای رفع سرفه است. وقتی این معجون کمی ولرم شد آن را به همراه یک قاشق عسل میل کنید. نوشیدن این معجون قبل از غذا باعث کاهش اشتها می شود و مصرف آن پیش از خواب به درمان بی خوابی و سرفه های خشک در خواب کمک می کند.

درمان سرفه خشک با توصیه‌های طب سنتی

استنشاق گلاب برای درمان درمان سرفه خشک

در طب سنتی توصیه به مصرف روزانه چند قطره گلاب شده است. گلاب افسردگی را از بین می برد و بوییدن آن می تواند باعث تسکین علائم بیماری های تنفسی شود.

گلاب یک عصاره ضد التهاب است و استفاده چند قطره از نوع خالص آن در دمنوش ها می تواند باعث کاهش علائم سرماخوردگی و سرفه های خشک شود.

منبع: ایرنا

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/UZMx
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.