عکس های اینستاگرام رضا بهبودی و خانواده + بیوگرافی رضا بهبودی
عکس های اینستاگرام رضا بهبودی و خانواده + بیوگرافی رضا بهبودی
عکس های شخصی رضا بهبودی اینستاگرام رضا بهبودی بیوگرافی رضا بهبودی رضا بهبودی بازیگر شهرزاد عکس رضا بهبودی و همسرش رضا بهبودی (زاده 1350 در رودسر)، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.بهبودی فارغالتحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده سینما تئاتر در سال 1376 میباشد. او عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران و عضو گروه تئاتر لیو است.
بیوگرافی رضا بهبودی
وی فعالیت حرفهای خود را از سال 1376 با بازی در نمایش بینوایان بهروز قریب پور آغاز کرد. ایشان همچنین آثاری را نیز کارگردانی کرده است. همچون بر پهنه دریا، همه چیز میگذرد تو نمیگذری، مده ی سن مدار، اطلسیهای لگدمالشده
فیلمشناسی
نمایش ”بعد از یک نمایش“ به کارگردانی ”فردین مهرآیین“؛ تهران، جشنواره دانشجویی؛ 1373
نمایش ”بینوایان“ به کارگردانی ”بهروز غریبپور“؛ تهران، فرهنگسرای بهمن، تالارشهید آوینی؛ 1376
نمایش عروسکی”هفتخوان اسفندیار “به کارگردانی”حسین ضیایی“؛ (پایاننامه دانشجویی)؛1376
نمایش ”درانتظار گودو“ به کارگردانی ”علیاکبر عیزاد“؛ تهران، تالار مولوی؛1383
نمایش ”شهرهای نامرئی“به کارگردانی ”حسن معجونی“؛ تهران، تئاترشهر، کارگاه نمایش؛1384
نمایش ”من باید برم دیرم شده“ به کارگردانی ”محمد عاقبتی“؛ تهران، تئاترشهر، کارگاه نمایش؛ 1384
نمایش ”پروانه و یوغ“ به کارگردانی ”آروند دشت آرای“؛ تهران، تئاترشهر، کارگاه نمایش، پاریس؛ 1384
نمایش ”خرس و خواستگاری“ به کارگردانی ”حسن معجونی“؛جشنواره فجر، تهران، تئاترشهر، تالار سایه؛ 1384
نمایش ”مکبث“ به کارگردانی ”آرش دادگر“، تهران، تئاترشهر، تالار نو؛ 1384
نمایش "خواب آهسته مرگ"به کارگردانی "حسن معجونی"؛ تالار مولوی؛ 1385
نمایش "قدم زدن روی ابر با چشمان بسته " به کارگردانی"آروند دشتآرای"؛ تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ 1385
نمایش "آرامش از نوعی دیگر" به کارگردانی "شبنم فرشادجو"؛ تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ 1385
نمایش "پای بزرگ دیوار شهر" به کارگردانی "حسن معجونی"؛ تهران، تالار مولوی، ششمین جشنواره تئاتر بانوان؛ 1386
نمایش "تخت و الماس" به کارگردانی "مجید گیاهچی"؛ تهران، جشنواره آئینی ـ سنتی، فرهنگسرای ابن سینا؛ 1386
نمايش " پسران طلاها" به کارگردانی مهدی مکاری – تالار مولوی ، ١٣٨٧
نمایش " 15 سال آینده " به کارگردانی سعیده امیرساعی – سالن استاد انتظامی ، خانه هنرمندان ایران ؛ ١٣٨٧
نمایش " لیرشاه " به کارگردانی آرش دادگر ؛ ١٣٨٨
نمایش مونولوگ " اتاق صدا " به کارگردانی محمد عاقبتی – سالن استاد انتظامی ، خانه هنرمندان ایران ؛ ١٣٨٨
نمایش "کالیگولا به کارگردانی همایون غنی زاده؛ تهران؛ 1389
نمایش " دائی وانیا " به کارگردانی محمد حسن معجونی – تماشاخانه ایرانشهر ؛ ١٣٩٠
نمایش " ایوانف " به کارگردانی امیررضا کوهستانی – تماشاخانه ایرانشهر ؛ ١٣٩٠
نمایش مونولوگ " دستهای دکتر زملوایس " به کارگردانی پیام فروتن – سالن استاد انتظامی ، خانه هنرمندان ایران ؛ ١٣٩٠
نمایش "گلن گری گلن راس" به کارگردانی پارسا پیروزفر؛ تهران؛ 1390
نمایش " آمدیم ، نبودید ، رفتیم " به کارگردانی رضا حداد – تماشاخانه ایرانشهر ؛ ١٣٩٠-١٣٩١
نمایش "صف دراز مورچگان" به کارگردانی مهدی چاکری؛ 1391
نمایش "در انتظار گودو" به کارگردانی همایون غنیزاده؛ 1392
نمایش "سنگها در جیبهایش" به کارگردانی پارسا پیروزفر؛ 1392
نمایش "باغ آلبالو" به کارگردانی حسن معجونی؛ 1392
نمایش "فاوست" به کارگردانی حمیدرضا نعیمی؛ 1393
کارگردانی نمایش " همه جی می گذره تو نمی گذری " ؛ سالن استاد انتظامی ، خانه هنرمندان ایران ؛ ١٣٨٧
کارگردانی نمایش " مده ی سن مدار " – اداره تئاتر ؛ ١٣٨٦
کارگردانی نمایش ”اطلسیهای لگدمالشده“
کارگردانی نمایش ”اتاق انتظار“
کارگردانی نمایش ”بر پهنه دریا“
مشاور فیلمنامه فیلم کوتاه”مسافر“به کارگردانی”آرش صافی“
مشاور کارگردان در نمایش”من باید برم خیلی دیرم شده“به کارگردانی”محمد عاقبتی“؛ تهران، تئاترشهر؛ 1384
بازیگردان و بازی در فیلم کوتاه”گوشه خیس خیابان“به کارگردانی”پیام عزیزی“
تلویزیون
معمای شاه (1393)
تله تئاتر خواستگاری و خرس به کارگردانی حسن معجونی
سریال روزگار قریب در نقش جوانی مهدی بازرگان
آبروی از دست رفته (1392) به کارگردانی آیدا پناهنده
سینمایی
اینجا کسی نمیمیرد (1394)
خشم و هیاهو (1394)
لانتوری (1394)
هفت ماهگی (1394)
دلم میخواد (1393)
روایت ناپدید شدن مریم (1392)
طبقه حساس (1392)
عصبانی نیستم (1392)
آزمایشگاه (1390)
اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر (1386)
جوایز
جشنواره تئاتر دانشگاهی
جشن بازیگر خانه تئاتر
جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه پروین اعتصامی
جشنواره بینالمللی فیلم ویدئویی تهران
رضا بهبودی شروع فعالیت حرفه ای خود را از سال 1376 با بازی در نمایش بینوایان بهروز قریب پور آغاز کرد. تا به امروز در آثار نمایشی بسیاری در مقام بازیگر حضور داشته از آن جمله می توان به آثار در انتظار گودو (علی اکبر علیزاد)، شهرهای نامرئی (محمد حسن معجونی)، اتاق صدا(محمد عاقبتی)، گلن گری گلن راس (پارسا پیروزفر)، کالیگولا (همایون غنی زاده) و بسیاری آثار دیگر اشاره کردایشان همچنین آثاری همچون بر پهنه دریا، همه چیز می گذرد تو نمی گذری را نیز کارگردانی کرده است.
رضا بهبودی فعالیت بازیگری خود در قالب تصویر را نیز با بازی در تله تئاترهای خواستگاری و خرس (محمد حسن معجونی)، سریال روزگار قریب (کیانوش عیاری)، و فیلم های سینمایی پاداش (کمال تبریزی)،آبروی از دست رفته (آیدا پناهنده)، آزمایشگاه (حمید امجد)، اشکان، انگشتر متبرک (شهرام مکری)، سفر زمان (امیر شهاب رضویان) و چندین اثر بلند و کوتاه دیگر تا به امروز پیگیری کرده است.بهبودی به عنوان مدرس کارگاه های مختلفی برای آموزش اصول و مبانی بازیگری برای علاقمندان این حرفه برگزار کرده که برگزاری کارگاه هایی در دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه سوره و کارگاه بازیگری مختلف مانند کارگاه بازیگری موسسه کارنامه از آن جمله می باشد
ایشان همچنین تا به حال جوایزی از جشنواره های مختلف از جمله جشنواره تئاتر دانشگاهی، جشن بازیگر خانه تئاتر، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پروین اعتصامی و جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی تهران دریافت کرده استنمایش «دوشسِ مَلفی» نوشته جان وبستر به کارگردانی محمد رضاییراد و تهیهکنندگی باران کوثری شهریور و مهرماه امسال در سالن تئاتر مستقل تهران روی صحنه میرود.رضا بهبودی و احمد ساعتچیان نیز به جمع بازیگران این نمایش پیوستند و فهرست بازیگران تکمیل شد.
این نمایشنامه بر اساس ترجمه ناهید قادری، توسط نغمه ثمینی و محمد رضاییراد بازنویسی شده که پیش از این حضور میلاد رحیمی، میلاد شجره، فربد فرهنگ، سیما مبارکشاهی و باران کوثری در این نمایش به عنوان بازیگر قطعی شده بود.دیگر بازیگرانی که در «دوشس مَلفی» به ایفای نقش میپردازند عبارتند از: امیر سفیری، سینا کرمی، احسان بیات فر، فرنوش نیکاندیش، سمانه حسینی، مژده امینی، امین اسلامی و اکبر حیاتی.
سمانه حسینی طراح لباس، معین رضاییراد آهنگساز، داوود ونداده مدیر صحنه، نرگس فرشی برنامه ریز، میلاد رحیمی دستیار اول کارگردان، شهاب رهنما منشی صحنه، نوشین جعفری عکاس و محسن قرایی بهعنوان مجری طرح از دیگر عوامل این نمایش هستند.نمایشنامه «دوشس مَلفی» متعلق به قرن هفدهم انگلستان است و یکی از مهمترین نمایشهای عصر الیزابتی است. اساس نمایش «دوشس مَلفی» واقعهای تاریخی در ایتالیای قرن پانزدهم است اما جان وبستر با نمایش خود فراتر از این واقعه تاریخی، تحلیلی عمیق از سویههای پنهان و تاریک نهاد بشری به دست داده که از مرز زمان و مکان در میگذرد.
رضا بهبودی درباره اولین برخوردش با نقشاش گفت: پیش از این نمایش قبلی «فاوست» را که آقای نعیمی اجرا کرده بود ندیدم اما دوستانی که نمایش قبلی را دیدهاند معتقدند این «فاوست» با نمایش پیشین تفاوت بسیاری دارد، متاسفانه کار همکاران را زمانی که خودمان اجرا داریم از دست میدهیم.او درباره اولین برخوردش با این نمایش افزود: هنگامی که نوجوان بودم تئاتر تلویزیونی «فاوست» که بر اساس فاستوس نوشته دکتر مارلو اجرا میشد و ایرج راد کارگردانی آن را برعهده داشت را دیدم. در آن نمایش پرویز پورحسینی نقش «فاوست» را بازی میکرد و مرحومه خانم جمیله شیخی نقش «مفیستو» را بازی میکرد، این اولین مواجهه تصویری من با این نمایش بود.
بازیگر نقش «فاوست» ادامه داد: بعدها در دوران دانشجویی نمایشنامه دکتر «فاستوس» را خواندم. در همان دوران اتودهایی درباره این کارکتر زدم که مانند بسیاری از کارهای دانشجویی دیگر سرانجام به نتیجهای نرسید اما پیچیدگی این شخصیت و ابعادی که در بر دارد با توجه به مطالعاتی که در کتابهای مقدس(عهد عتیق و عهد جدید) داشتم، جزو علاقههای من بود.بهبودی همچنین درباره برخوردش با این نقش گفت: این کارکتر برای من جذابیت داشت و شخصیت دراماتیکی برایم به نظر میرسید که باید یک روزی بازش میکردم و این اتفاق در حال حاضر رخ داد. زمانی که به این کار دعوت شدم انگار با ابعاد کلی کارکتر ناآشنا نبودم.
او درباره تجربه کاریاش با حمیدرضا نعیمی- کارگردان نمایش «فاوست» بیانکرد: من وارد کاری که دوستش نداشته باشم، نمیشوم. آقای نعیمی، کارکتر فاوست و گروه «شایا» مولفههای کمی برای آن که وارد این کار شوم، نبودند و همین جا اعلام میکنم که این کار جزو تجربههای شیرین و جذاب من است.
این بازیگر درباره دغدغههایش در این نمایش بیان کرد: این نمایش جزو اولین اجراهای من است که درآن با محدودیت زمان مواجه بودم چون من عادت به تمرینهای طولانی و بسیار دارم تا به روی صحنه بروم و در حین تمرینات جزئیات نقش را اکتشاف میکنم.
اما این بار که آقای نعیمی هم به کمبود وقت اذعان داشتند، پیش از ورود من ابتدا میزانسنها ونکات کلی را گفتند و من باید آن را اجرا میکردم تا گروه راه بیفتد. اما بعد از مدتی با توجه به کمبود زمان روش شخصی خودم را هم لحاظ کردم تا متوجه شوم کارگردان از فضا، سبک کاری، علایق، زیباشناختی، متن، ایده و اجرا چه میخواهد تا در چهارچوبهای بوجود آمده نقش را برای خود کنم.
بهبودی تصریح کرد: آقای نعیمی لطف کرد و به من اجازه داد تا وارد شخصیتپردازی و جزئیات کار شوم که در نهایت تعامل خوبی صورت گرفت تا صرفا ماحصل کارگردان نباشد چون اثر همیشه برآیند نگاه خلاق نویسنده، کارگردان و بازیگر و گروه اجرایی هست و اگر تعامل صورت بگیرد تجربه بهتری خواهیم داشت.او توضیح داد: نعیمی با صحه صدر نسبت به متن خودشان برخورد داشت و بارها پیشنهاد میداد که اگر نکتهای وجود دارد یا پیشنهادی داریم، مطرح شود. چون او درک صحیح خوبی دارد و ریتم را خوب می شناسند، میشد به راحتی با او کار کرد.
رضا بهبودی بیوگرافی , عکس های اینستاگرام رضا بهبودی , عکس رضا بهبودی بازیگر شهرزاد
رضا بهبودی بیوگرافی , عکس های اینستاگرام رضا بهبودی , عکس رضا بهبودی بازیگر شهرزاد
رضا بهبودی بیوگرافی , عکس های اینستاگرام رضا بهبودی , عکس رضا بهبودی بازیگر شهرزاد
رضا بهبودی بیوگرافی , عکس های اینستاگرام رضا بهبودی , عکس رضا بهبودی بازیگر شهرزاد
رضا بهبودی بیوگرافی , عکس های اینستاگرام رضا بهبودی , عکس رضا بهبودی بازیگر شهرزاد
رضا بهبودی بیوگرافی , عکس های اینستاگرام رضا بهبودی , عکس رضا بهبودی بازیگر شهرزاد
رضا بهبودی بیوگرافی , عکس های اینستاگرام رضا بهبودی , عکس رضا بهبودی بازیگر شهرزاد
رضا بهبودی بیوگرافی , عکس های اینستاگرام رضا بهبودی , عکس رضا بهبودی بازیگر شهرزاد