ماسک صورت مخصوص شب برای داشتن پوستی رویایی

0 1,264

اگر فکر می‌کنید که زندگی شلوغ و پرمشغله‌تان شما را از خوابی که برای داشتن پوست خوب احتیاج دارید، یا سرزدن به آرایشگاه دور کرده است، نگران نباشید؛ می‌توانید با استفاده از این 4 ماسک صورت خانگی مخصوص شب که طرز تهیه آن‌ها بسیار ساده است، نه تنها به پوستی درخشان و شفاف دست پیدا کنید، بلکه هزینه‌ خرید محصولات بهداشتی آرایشی را هم کاهش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند دقیقه قبل از خواب برای آن وقت بگذارید. این ماسک‌ها روی پوست خشک می‌شوند و وقتی شما خوابیدید تأثیرشان را می‌گذارند؛ راه حل خوبی برای رسیدن به پوست رویایی و نرمی که آرزو دارید.

1. ماسک زردچوبه و شیر

زردچوبه یک تمیز کننده بسیار موثر برای پوست است. خواص زردچوبه در پاک کردن سلول‌های مرده از سطح پوست و درخشان کردن آن است. آرد نخودچی هم تیرگی پوست ناشی از آفتاب و لک‌های تیره پوست را از بین می‌برد و در کنار آن باعث کاهش چربی اضافی پوست می‌شود. زردچوبه و آرد نخودچی در کنار هم باعث از بین رفتن جوش می‌شوند. شیر موجود در این ماسک نیز خواص زیادی برای زیبایی و شادابی پوست دارد.

 

طرز تهیه:

1 قاشق غذاخوری زردچوبه

1 قاشق غذاخوری آرد

1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی

مطالب مرتبط

یک کاسه بردارید و زردچوبه، شیر و آرد نخودچی را در آن خوب باهم مخلوط کنید. مخلوط نرمی به دست می‌آید که می‌توانید با استفاده از انگشتان روی تمام صورت و گردن بمالید. اجازه دهید این ماسک روی صورت شما بماند و صبح روز بعد با آب سرد صورت‌تان را شست‌وشو دهید. برای نتیجه بهتر می‌توانید این ماسک را 3 تا 4 بار در هفته هم استفاده کنید.

2. ماسک عسل و جو دوسر (پرک)

 

ترکیب عسل و جو دوسر در رفع خشکی پوست بسیار موثر است و علاوه بر آن به پوست آب‌رسانی می‌کند و رطوبت مورد نیاز آن ‌را تامین می‌کند. در واقع این ماسک صورت خانگی به عنوان یک پاک کننده طبیعی و جوان‌ساز پوست عمل می‌کند. ترکیب این مواد در کنار هم می‌تواند از پوست محافظت کند.

 

طرز تهیه:

2 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری جود دوسر پرک

ابتدا این دو را باهم در یک پیاله کوچک ترکیب کنید. سپس مخلوط را کنار بگذارید تا به مرور نرم شود و بعد خوب آن‌ را بکوبید و مخلوط کنید. این ماسک را قبل از خواب روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تمام شب روی صورت شما بماند. این ماسک صورت خانگی تأثیر خوبی در آب‌رسانی و ترمیم پوست‌تان در زمان خواب شما دارد. ماسک صورت عسل و جو دوسر برای انواع پوست مناسب و قابل استفاده است.

3. ماسک عسل و گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن است که پروسه پیر شدن را کند می‌کند. همچنین گوجه فرنگی باعث روشن شدن پوست صورت و گردن می‌شود. خواص عسل طبیعی هم در آنتی‌باکتریال بودن آن است که باعث رفع جوش صورت و آکنه می‌شود. در نهایت این ماسک باعث روشن و پاک شدن پوست از جوش و آکنه می‌شود.

 

طرز تهیه:

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی تازه

در یک ظرف کوچک آب گوجه فرنگی و عسل را باهم ترکیب کنید. صورت خود را خوب تمیز کنید؛ طوری که هیچ آرایشی روی پوست شما باقی نمانده باشد. سپس این ترکیب را روی صورت و گردن خود بمالید. با انگشتان خود برای چند دقیقه ترکیب را به صورت دورانی ماساژ دهید. صبح روز بعد ماسک را با استفاده از آب گرم از صورت خود بشویید.

4. ماسک توت فرنگ و شیر

 

این ماسک صورت خانگی هنگامی که پوست شما به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خطرناک نور خورشید دچار آسیب شده است تأثیر خوبی در نجات آن دارد. توت‌فرنگی دارای ویتامین C و فولیک اسید است که باعث بهبود فرایند تولید سلول‌های جدید می‌شود. شیر هم به عنوان یک تونر صورت عالی عمل و پوست را درخشان می‌کند.

 

طرز تهیه:

2 عدد توت فرنگی رسیده

1 قاشق غذاخوری شیر خام

ابتدا توت‌فرنگی‌ها را خوب له و سپس شیر خام را به آن اضافه کنید. آن‌ها را خوب با هم مخلط کنید (می‌توانید در صورت نیاز از بلندر یا گوشت کوب برقی استفاده کنید که کاملا باهم مخلوط شوند). قبل از استفاده پوست خود را کاملاً تمیز کنید و سپس ماسک صورت توت‌فرنگی و شیر را روی صورت خود قرار دهید و بخوابید. صبح روز بعد ماسک را با آب ولرم از روی صورت خود بشویید. این ماسک هم باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/mKo9J
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.