مراقبت از پوست در روز های کرونایی با ماسک گوجه فرنگی

0 783

در دوران قرنطینه به دلیل این که به صورت مدام پوست را با مواد ضدعفونی کننده شست وشو می دهیم ممکن است پوست دست و صورت را با مشکلاتی مواجه کند و از طرفی کرونا همچنان برخی از کسب و کار ها کساد کرده است و مکان هایی مانند سالن های زیبایی مردانه و زنانه را تعطیل کرده است و اجازه نمی دهد تا آن ها فعالیت های خود را شروع کنند .

شما می توانید با به کار بردن برخی از روش های خانگی سلامت پوست و صورت خود را تامین کنید .
سه ماسک کاملا طبیعی که شما می توانید به راحتی آن ها را تهیه کنید و برای متعادل کردن پوست خود افزایش سلامت و بهداشت پوست خود کمک های فراوانی می کنید . در واقع می توان گفت این سه ماسک از گوجه فرنگی تشکیل می شود و در همه خانه ها یافت می شود.

ماسک گوجه فرنگی مناسب برای هر نوع پوست

ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای ویتامین مفیدی مانند ویتامین cمی باشد که به تولید کلاژن و الاستین های پوست کمک های فراوانی می کند و پوست شما را انعطاف پذیر و سفت می کند . گوجه های رنده شده و آب گرفته دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ هستند که زمانی که شما از استفاده می کنید سلول های مرده پوست را از بین می برد و منافذ پوست را کاهش می دهد .

تهیه ماسک گوجه‌فرنگی برای پوست خشک و پوست نرمال با یک عدد گوجه‌فرنگی، یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون خالص:

نیمی از یک گوجه فرنگی را در درون یک کاسه فشار دهید و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و آن ها را مخلوط کنید این مخلوط را به صورت و پشت دست های خود بمالید و اجازه دهید تا 15 الی 20 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب گرم شست و شو دهید . این کار را دوبار در هفته انجام دهید . این ماسک مناسب برای پوست ها خشک و نرمال می باشد . ماسک گوجه فرنگی با روغن زیتون پوست را نرم و
مرطوب می کند چرا که روغن زیتون حاوی اسید های چرب ضروری و مفید می باشد که خشکی پوست شما را از بین می برد .

رفع گودی زیر چشم با ماسک گوجه

مطالب مرتبط

تهیه ماسک گوجه‌فرنگی برای پوست چرب و پوست مختلط با یک‌دوم گوجه‌فرنگی و یک‌چهارم خیار:

شما باید اب گوجه فرنگی را با خیار رنده شده در درون یک کاسه مخلوط کنید و با استفاده از یک پنبه آن را به دست و صورت خود بمالید و اجازه دهید که این ماسک حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست شما باقی بماند و ماسک خیار و گوجه فرنگی را دو بار در هفته استفاده کنید و باید بیان کرد که این ماسک مناسب برای پوست های چرب می باشد و آکنه های صورت را نیز از بین می برد .

تهیه ماسک گوجه‌فرنگی برای شفافیت صورت و روشنی پوست با استفاده از دو قاشق سوپ‌خوری خمیر گوجه‌فرنگی و یک قاشق چای‌خوری عسل:

از ترکیب کوچه فرنگی و عسل خمیری به دست می آید که شما باید آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی سطح پوست خود بمالید که این ماسک سبب می شود تا پوست شما شفاف و روشن شود . این ماسک را مانند سایر ماسک ها دو روز در هفته استفاده کنید .

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/YSZQh
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.