عکس های شخصی مهدی سلطانی + بیوگرافی مهدی سلطانی
عکس های شخصی مهدی سلطانی + بیوگرافی مهدی سلطانی
عکس مهدی سلطانی سروستانی مهدی سلطانی سروستانی و همسرش مهدی سلطانی سروستانی بیوگرافی مهدی سلطانی سروستانی و خانواده اش محمد مهدی سلطانی سروستانی (زاده 1350 در سروستان-فارس) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان تئاتر و همچنین عضو هیئت علمی دپارتمان نمایش دانشگاه تهران میباشد.
بیوگرافی مهدی سلطانی
لیسانس بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران)
فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال 1378
دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیون (به فرانسه:Avingon) فرانسه
وی هم اکنون عضو هیثت علمی و استادیار دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.
کارهای هنری مهدی سلطانی
نام گارگردان سال
اشباح (داریوش مهرجویی) (1392)
چ (ابراهیم حاتمیکیا) (1392)
ملکه (محمدعلی باشه آهنگر) (1390)
سایه روشن (حسن هدایت) (1379)
پرواز خاموش (عبدالحسن برزيده) (1377)
تلویزیون مهدی سلطانی
نام گارگردان سال شبکه
شهرزاد (حسن فتحی) (1394) شبکه خانگی
کیمیا (جواد افشار) (١٣٩4) دو
خانه کاغذی (محمود معظمی) (1393)
هفتسنگ (علیرضا بذرافشان) 1393 سه
مدینه (سیروس مقدم) (1393) یک
مادرانه (جواد افشار) (1392) سه
عکاسخانه (فرزین مهدی پور) (1391)
جنایت و مکافات (عباس رافعی) (1390)
دیوار (سیروس مقدم) (1391) یک
در مسیر زاینده رود (حسن فتحی) (1389) یک
روزهای به یاد ماندنی (همایون شهنواز) (1382)
تصمیم نهایی (محسن شاه محمدی) (1380)
محاکمه (حسن هدایت) (1378)
یکی یه دونه (اصغر فرهادی) (1377)
حنانه (1377)
حقیقت در آینه (اسماعیل میهن دوست) (1374)
کاراگاه (حسن هدایت) (1374)
بازیگری تئاتر مهدی سلطانی
مده آ (مهرداد نظری) دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران 1371
خوبی بزرگ زندگی (علیرضا حیدری) دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران 1372
آنشب که خورشید ساقی بود (علی پاکدست) دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران 1373
چند و چون به چاه رفتن چوپان (علی یازرلو) تهران، سالن چهارسو و مولوی، سیزدهمین جشنوارهٔ تئاتر فجر 1373
محاکمه ژاندارک در رُوان (داریوش مختاری) تهران، تالار مولوی 1374
افسانه (مینا ابراهیمزاده) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی 1374
سرود بال سروش (شکرخدا گودرزی) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی 1374
معرکه در معرکه (حسن میرباقری) رشت، تالار سردار جنگل 1375
خانهٔ عروسک Une maison de poupée" (مهدی سلطانی) تهران، تالارمولوی 1376
آخرین قهرمانان زمین (اصغر فرهادی) تهران، تالارمولوی 1376
دیوار (محسن علیخانی) تهران، تئاترشهر، سالن چهارسو 1377
چیزی یادم نمی آد (مهدی سلطانی) تهران، تالارمولوی 1378
دختر گل فروش Pygmalion (پروانهٔ مژده) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی 1378-79
این قصه را ایرانیان نوشتهاند (علیرضا نادری) تهران، تالار مولوی 1379
سعادت لرزان مردمان تیرهروز (محسن علیخانی) تهران، تئاترشهر، تالار سایه 1380
والس مرده شوران (کوروش نریمانی) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو 1381
پچپچههای پشت خط نبرد (علیرضا نادری) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی 1381
چیستا (نادر برهانی مرند) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو 1382
مضحکهٔ شبیه قتل (حسین کیانی) تهران، تئاترشهر، تالار سایه 1382
تیغ کهنه (نادر برهانی مرند) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو 1382 -1383
روزهای زرد (ایوب آقاخانی) تهران، تالار سایه 1383
خانه (کیومرث مرادی) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی 1388
رمولوس کبیر (نادر برهانی مرند) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی 1388
رقص زمین ( حسین پاکدل ) تهران، تئاتر شهر، سالن چهارسو، 1388
حضرت والا ( حسین پاکدل ) تهران، مجموعه تئاتر ایرانشهر، سالن شماره یک 1389
پدرخوانده ناپلی (بابک محمدی) تهران، مجموعه تئاتر ایرانشهر، سالن شماره یک 1391
خاطرات و کابوس های یک جامهدار از زندگی و قتل میرزا تقی خان (دکتر علی رفیعی) تهران، تالار وحدت 1394
کارگردان مهدی سلطانی
خانهٔ عروسک تهران، تالار مولوی1376
چیزی یادم نمیآید تهران، تالار مولوی1379
تله تئاتر مهدی سلطانی
تاجر ونیزی (تاجبخش فنائیان)1376
ماجرای اوپنهایمر Oppenheimer(محمود عزیزی) 1376
منطقهٔ جنگی (اسماعیل شنگله)1377
بی ریشه (سعید کشن فلاح) 1377
سقوط (رضا حامدی خواه) 1378
تک آهنگ مهدی سلطانی
لالایی (به همراهی علی سلطانی)
در این دنیا
پژوهش
"تحلیلی برعوامل موثر در ایفای نقش" این پژوهش، مراحل و عوامل رسیدن به نقش و ارائه آنرا مورد مطالعه قرار میدهد. "نمودارسازی کنش دراماتیک" این پژوهش، چگونگی به تصویر کشیدن یک عمل نمایشی و یا به عبارت دیگر مطلوب ترین ارائهٔ کنش دراماتیک نهفته در یک متن نمایشی را مورد مطالعه قرار میدهد. "واقعیت استلیزه در تئاتر رئالیستی معاصر" این پژوهش، فرایند تحوّل بازیگری و کارگردانی رئالیستی قرن حاضر را نسبت به تئاتر رئالیستی در زمان پیدایشش مورد مطالعه قرار میدهد.
بازیگری چیست؟ مجله«نما» ویژهٔ دوازدهمین جشنوارهٔ تئاتر دانشجویی کشور – 1377.
نقش و نویسنده مجلهٔ «تجربه» دانشگاه تهران شماره 2- سال 1378.
«رئالیسم در تئاتر le réalisme au théâtre» نوشتهٔ میشل وئیس
مهدی سلطانی سروستانی متولد سال 1350 در شیراز است ، لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران)گرفتهاست. همچنین وی فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال 1378 ،دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیون Avingon فرانسه در سال 1378 و عضو هیثت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران میباشد.
تو که امروز نگاهت به نگاهى نگران است… باش فردا که دلت با دگران است. مهدی سلطانی بازیگری است که با هر سریال یک اسم جدید پیدا کرده است! بعد از سریال در مسیر زایندهرود او را با نام حاج بهزاد میشناختیم و بعد که سریال دیوار به نمایش درآمد، سلطانی دیگر حاج بهزاد نبود، او را جمیل صدا میزدیم و تا قبل از ماه رمضان او هنوز همان اردلان تمجید سریال مادرانه بود. اما حالا مهدی سلطانی را با نام عبدی میشناسیم؛ ضد قهرمان پلید، بیرحم، آشفته و نابوده شده در سریال مدینه که با همه این ویژگیها به شکل عجیبی به دل مینشست
مهدی سلطانی سروستانی متولد سال 1350 در شیراز است ، لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران گرفته است. همچنین وی فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال 1378 و دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیون Avingon فرانسه در سال 1378 و عضو هیثت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد. وی در سال 1371 وارد دانشگاه شد و از آن به بعد وارد کار حرفه ای خود را خیلی سریع آغاز کرد.
اولین کار درخشان او در عرصه نمایش، "چند و چون به چاه رفتن چوپان" نوشته علیرضا نادری بود که سال 1373 در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هیئت داوران هم قرار گرفت. اما عمده فعالیت های او به صورت جدی به تئاتر و آن هم بازیگری در این عرصه مربوط می شود.
بازی بسیار زیبا و درخشان ایشان در سریال در مسیر زاینده رود، بازگشت نقشهای پهلوانی را با خود به همراه داشت. او هم اکنون در سریال مادرانه ایفای نقش میکند او در نقش اردلان تمجیدی بازی میکند اردلان از همسر خود جدا شده و پسر و دختر خود را سرپرستی می کند اما در می یابد که فاصله زیادی از لحاظ اجتماعی با دخترش رها پیدا کرده است.
سعید نعمت الله نویسنده سریال مادرانه از سرنوشت تلخ شخصیت اصلی سریال مادرانه و از سختی های فیلمنامه نویسی سخن گفت. سعید نعمت الله نویسنده سی و شش ساله «مادرانه» که نگارش فیلمنامه سریالهای رستگاران، زیرهشت، جراحت و دیوار را در کارنامه کاریش دارد در تازهترین گفتوگویی ضمن انتقاد ضمنی به سریال «آب پریا» مرضیه برومند گفته است: امسال نوروز سریالی از یک کارگردان سینمای کودک و نوجوان پخش شد که کار باحالی نبود چون دیگر آن کارگردان، حال و هوای گذشته اش را نداشت و به همین دلیل هم استقبال چندانی از آن نشد. متن هایی با موضوع کودک و نوجوان را باید آدم های «باحال» بنویسند. از نظر من افرادی مانند هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله آدم های باحالی هستند. من آدم باحالی نیستم.
بازیگر لوس کم نداریم که یک دیالوگ را اشتباه بگوید
وی همچنین درباره علت اصرار بر حضورش در پشت صحنه سریالهایی که بر اساس فیلمنامه او در حال تولید است گفته است: من اساسا آدم بدبینی هستم و فکر می کنم همه چیز غلط خواهد شد، دیالوگ ها اشتباه بیان خواهد شد و بازیگر لوس هم کم نداریم که یک دیالوگ را اشتباه بگوید، به همین دلیل در سر صحنه حضور می یابم تا بر این مسائل نظارت کنم.
شخصیت اصلی به سرنوشت وحشتناکی دچار خواهد شد
نعمتالله در باره پایانبندی سریال «مادرانه» توضیح داده است: پایان بندی این سریال را دوست ندارم. این سریال قصهای 50 قسمتی بود که بعدا در 30 قسمت قرار شد ساخته شود و در نهایت در 27 28 قسمت مقابل دوربین رفت. برای رسیدن به فینال 10 قسمت دیگر لازم داشتم. در سریال دیوار هم پایان بندی خوشی نداشتم و ضد قهرمانی که مخاطب دوستش داشت، خودکشی کرد و اینجا هم شخصیت اصلی (مهدی سلطانی ) به سرنوشت وحشتناکی دچار خواهد شد.
منتقدان فیلمنامه بنویسند تا مردم از شر کارهای شبکههای ماهوارهای و کار من خلاص شوند
این نویسنده همچنین در واکنش به نقدهایی که در باره سریال او نوشته میشود اینگونه پاسخ داده است: من مدت هاست اسامی منتقدان مختلفی را می شنوم اما آنها را نمی شناسم. نمی دانم چرا آنها وارد این عرصه نمی شوند؟ آیا امکان کار کردن ندارند؟ آیا پدر و مادر و همسرشان اجازه نمی دهد؟ هرچه هست امیدوارم این مسائل حل شود و با ورود آنها به عرصه، مردم از شر کارهای شبکه های ماهواره یی و کار من خلاص شوند.
منتقدی به دفتری که من در آن سریال کار می کنم می آید و نوشتن یک فیلمنامه نود دقیقه یی را دو ماه طول می دهد و دست آخر هم تهیه کننده، فیلمنامه او را صد بار بالاو پایین می کند و بعد شب به شب موقع تصویربرداری دیالوگ هایش را بازنویسی می کند، یک دفعه می رود و درباره سریال من نقد کوبنده یی می نویسد و استدلالش هم این است که چرا من باید به سختی کار کنم اما نعمت الله به سادگی سریال بنویسد؟ واقعا چقدر می توان نظر چنین منتقدانی را جدی گرفت؟
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده
مهدی سلطانی بیوگرافی , عکس های جدید مهدی سلطانی و همسرش و خانواده