طرز تهیه املت ایتالیایی

0 853

املت ایتالیایی یا فریتانا که شباهت زیادی به کوکوی ما ایرانی ها دارد. فریتانا در واقع به معنی تخم مرغ سرخ شده است اما تاریخچه دقیقی از به وجود آمدن املت ایتالیایی وجود ندارد در واقع از زمان گذشته که مردم در مرزعه ها بودند و از تخم مرغ به عنوان ماده اصلی غذایی خود استفاده می کردند املت ها به وجود آمدن زیرا هم سریع و هم برایشان مقرون به صرفه بوده است.

املت ایتالیایی

املت ایتالیایی یا فریتانا خوشمزه و پنیری و آسان بدون فر

املت ایتالیایی بسیار با ذائقه ما ایرانی ها جور است از مزیت های این املت این است هرچیزی که دم دست دارید یا دوس دارید را می توانید در این املت اضافه کنید می توانید از گوشت یا مرغ یا سوسیس یا حتی بدون ایناها با سبزیجات به صورت گیاهی طبخ کنید. املت ها همیشه به دلیل سرعت در پخت آن برای زمان های که وقت زیادی ندارید بسیار مناسب است طعم و لذت خوردن این املت باعث می شود شما بارها وبارها آن را درست کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه املت ایتالیایی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • سینه مرغ ۱/۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • اسفناج ۱ پیمانه
  • ذرت ۳ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم

مرحله اول : پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را با پیاز که ۴ قاچ کردیم و نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه ریخته و روی آن آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا مرغ پخت شود بعد از پخت آن را از قابلمه خارج کنید و با چاقو تکه تکه کنید.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز و سیب زمینی

سیب زمینی را نگینی ریز خرد کرده و داخل تابه با مقدار کمی روغن تفت دهید تا سرخ شوند سپس سیب زمینی را از تابه خارج و داخل همان تابه پیاز را نگینی ریز خرد می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود سپس به آن قارچ اسلایس شده را اضافه می کنید ( اگر از قارچ تازه استفاده می کنید برای اینکه قارچ سیاه نشود ۱ ق غذا خوری آبلیمو به ان اضافه کنید) و با حررات بالا تفت دهید.

مرحله سوم : افزودن گوجه

گوجه فرنگی را ریز خرد کنید و به قارچ اضافه کنید کمی که تفت خورد ذرت و اسفناج خرد شده و مرغ پخته را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوجه اسفناج پخته شوند و آبش کشیده شود در انتها نمک و فلفل سیاه و آویشن را اضافه می کنیم و هم بزنید تا تمام مواد به صورت یکدست مخلوط شوند.

مرحله چهارم : افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه با چنگال بزنید تا کف کند و از لختگی خارج شود سپس داخل تابه روی مواد ریخته و با قاشق خوب صاف کنید و با حرارت کم اجازه دهید تخم مرغ ها کاملا پخته شوند وقتی تخم مرغ پخته شد روی آن پنیر پیتزا ریخته و برای چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود در انتها املت ایتالیایی را با نان و سس میل کنید.

نکات کلیدی در تهیه املت ایتالیایی

  1. اگر فر ندارید می توانید پنیر پیتزا را ریخته و درب تابه را بگذارید تا پنیر ذوب شود.
  2. روی املت ایتالیایی برای تزئین بیشتر سبزیجات ریخته تا زیبا تر دیده شود.
4.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/DOlf
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.