طرز تهیه برگر سینه مرغ

0 900

برگر سینه مرغ یکی از ساندویچ های بسیار سالم و خوشمزه می باشد. در تمام دنیا برگر های جزء ساندویچ های بسیار محبوب حساب می شوند اما برگر سینه مرغ همان طور که از نامش پیداست از سینه مرغ به همراه سس کچاب و خردل تهیه می شود و در نان همبرگر قرار می گیرد.

طرز تهیه برگر سینه مرغ

همیشه ساندویچ ها و برگر ها جزء راحت ترین و سریع ترین غذاها بحساب می آید و با تهیه این غذاها در منزل می توانید لذت خوردن یک غذای سالم و خوشمزه را بدست بیاروید.برگر ها مواد زیادی نمی خواهند و بیشتر از ادویه های مختلف تهیه می شوند. شما می توانید برگرها را با پنیر ورقه ای تهیه کنید و یا برای رژیمی شدن آن پنیر را حذف کنید.

به شما پیشنهاد می دهیم برگر سینه مرغ را در تعداد بیشتر تهیه کنید و فریزر کنید و هر موقع که هوس برگر کردید در عرض ۱۰ دقیقه آن را حاضر کنید.

مواد لازم برای تهیه برگر سینه مرغ

  • سینه مرغ بدون استخوان ۲ عدد
  • ران مرغ ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • پیاز ۱ عدد
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • جعفری ساطوری شده ۳ ق غذا خوری
  • سس تاتار ۴ ق غذا خوری
  • سس خردل ۱ ق غذا خوری
  • سس کچاب ۱ ق غذا خوری
  • پنیر موزارلا ۳ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زیره، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه برگر سینه مرغ

مرحله اول : آماده سازی مرغ

ایتدا سینه مرغ را به همراه ران مرغ که از قبل تمیز کردید و چربی اضافه آن را گرفتید و خوب شسته اید داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و خوب له کنید.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد

مرغ له شده را به همراه تمام ادویه ها و سس خردل و کچاپ و جعفری و پیاز و سیر آرد و پنیر داخل غذاساز ریخته و دستگاه را روشن کنید و تا جایی ادامه دهید تا مایه یکدستی حاصل شود در حین کار دستگاه را خاموش کنید و مواد را با قاشق هم بزنید تا کاملا مرغ با ادویه ها و سس مزه دار شود.

مرحله سوم : استراحت کردن برگر سینه مرغ

وقتی مایه برگر حاضر شد به اندازه نان همبرگر مورد نظر از مواد بردارید و داخل یک کیسه فریرز به صورت گرد و به قطر ۱.۵ سانت باز کنید و یا می توانید برای سهولت در کار از قالب های همبرگر زن استفاده کنید هر کدام از برگر ها را که حاضر کردید داخل یخچال به مدت ۱ ساعت بگذارید تا کمی منسجم شود.

مرحله چهارم : سرخ کردن برگر سینه مرغ

داخل یک تابه گریل را با کمی روغن چرب کنید سپس برگر ها را از یخچال بیرون بیاورید و داخل تابه هر دو طرف را به خوبی سرخ کنید و داخل نان همبرگر به همراه کاهو خیارشور گوجه قرار دهید و با سس تاتار سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه برگر سینه مرغ

  1. زمانی که برگر سینه مرغ را به تابه اضافه می کنید با تابه کاملا داغ شده باشد و در حین پخت حتما روی شعله متوسط قرار دهید.
  2. اگر دوست داشتید می توانید وقتی یک طرف برگر سرخ شد پنیر ورقه ای را روی برگر ها بگذراید تا با حرارت آن کمی ذوب شود.
  3. به دلخواه می توانید به مواد قارچ تفت داده شده نیز اضافه کنید و میکس کنید.
4.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/INuK
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.