با معده خالی چه کار هایی را نباید انجام داد ؟

0 471

کارهایی که نباید با معده خالی انجام داد !

گرسنگی مانع به خواب رفتن می شود و اگر هم به خواب رفتید ، خوابی سطحی را خواهید داشت . در این صورت دچار کمبود خواب خواهید شد و جالب است بدانید که کمبود خواب خود باعث افزایش هورمون های گرسنگی می شود . اگر دقت کرده باشید شب هایی که شام نخورده ایم روز بعد غذای بیشتری می خوریم .

برخی از کار ها را نباید با معده خالی انجام داد . در این مقاله ما به کارهایی که با معده خالی نباید انجام دهیم اشاره ای می کنیم .

 

معده خالی

مصرف داروهای ضدالتهابی

 داروهایی همچون آسپرین ،‌پاراستامول و کلیه داروهای ضدالتهابی را نباید با معده خالی مصرف کرد زیرا نه تنها تاثیری ندارد بلکه ممکن است مشکلاتی را برای بدن ایجاد کند . ( مشکلاتی همچون خونریزی معده)

نکته : شیر اثرات منفی که داروهای ضد التهابی دارد را کاهش می دهد .

نوشیدن قهوه

قهوه بدون کافئین تولید اسید را تحریک کرده و ممکن است نوشیدن قهوه با معده خالی باعث سوزش معده و سایر مشکلات دستگاه گوارش شود .

صرف صبحانه پس از نوشیده قهوه نیز منجر به کمبود سروتونین می شود . سروتونین نوعی هورمون در بدن است که با افزایش آن  در بدن احساس شادی خواهید داشت .

بهترین روش مصرف قهوه برای کسانی که عادت به نوشیدن قهوه هنگام صبح دارند ،‌ مصرف قهوه با شیر یا خامه است . زیرا چربی که در شیر وجود دارد اثرات منفی را کاهش می دهد .

مزایا و مضرات آدامس جویدن کودکان | دیس میس

جویدن آدامس 

جویدن آدامس موجب تولید شدن اسید گوارش شده و باعث از بین رفتن پوشش معده می شود . مصرف بیش از اندازه آدامس منجر به گاستریت یا ورم معده می شود . طبق تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته ،‌ افرادی که زیاد آدامس می جوند بیشتر از سیب زمینی سرخ شده و ابنبات نسبت به سبزیجات و میوه ها استفاده می کنند .

توصیه : از خوردن آدامس هایی که حاوی سیکلامات یا اسپارم هستند بپرهیزید و بیشتر از آدامس هایی که شیرین کننده طبیعی دارند مانند زایلیتول ، سوربیتول استفاده کنید زیرا ضرر کمتری دارد . از جویدن آدامس بیش از 10 دقیقه حتی با معده پر خودداری کنید .

برای خواب بهتر، 90 دقیقه پیش از رفتن به رختخواب دوش بگیرید - زومیت

 رفتن به رختخواب

گرسنگی مانع به خواب رفتن می شود و اگر هم به خواب رفتید ، خوابی سطحی را خواهید داشت . در این صورت دچار کمبود خواب خواهید شد و جالب است بدانید که کمبود خواب خود باعث افزایش هورمون های گرسنگی می شود . اگر دقت کرده باشید شب هایی که شام نخورده ایم روز بعد غذای بیشتری می خوریم .

توصیه : قبل از خواب نه پرخوری داشته باشدی نه کم خوردی . بهترین مواد ها قبل از خواب ،‌ محصولات لبنی هستند زیرا حاوی منیزیم و کلسیم فراوانی هستند .

چه هنگام از روز برای ورزش کردن مناسب‌تر است - زومیت

فعالیت شدید

عده ای فکر می کنند که ورزش کردن با معده خالی تاثیر بیشتری بر لاغری و چربی سوزی دارد و کالری بیشتری را می سوزاند . این کار اشتباه است و حتی ممکن است به جای چربی ها عضلات واقعی نیز از بین بروند . در صورتی که معده خالی باشد شدت تمرین نیز کاهش می یابد زیرا بدن انرژی کافی را برای ورزش کردن ندارد .

نکته : به جای تمرین های شدید از ورزش های هوازی استفاده کنید . در صورتی که مشکل گوارشی دارید ،‌ بهتر است قبل از اینکه ورزش کنید ،‌ میان وعده ای میل کنید زیرا فعالیت بدنی باعث تولید اسید معده شده و این برای معده خالی مضر است .

نوشیدن آب مرکبات

اسیدها و الیاف موجود در میوه ها و مرکبات معده خالی را تحریک می کند ، به ویژه برای افرادی که گاستریت یا ورم معده دارند یا در معرض خطر ابتلا به آن هستند خطرناک است.

نکته : آب مرکبات تازه در صورت رقیق کردن آن با آب به نسبت 1: 1 (برای مبتلایان به فشارخون) یا 2: 1 (برای دیگران) ، چیزی جز فواید آن به همراه نخواهد داشت.

روشی جالب برای جذاب تر شدن به هنگام حرف زدن | پایگاه خبری جماران ...

گفتگو کردن

طبق تحقیقات محققان ،‌ گرسنگی باعث می شود تا ارام نباشیم . کنترل کردن خود نیاز به انرژی دارد . پس زمانی که معده خالی است ،‌ این کنترل کردن از دست خارج می شود .

توصیه : قبل از اینکه بخواهید با کسی به گفتگو بپردازید چیزی بخورید در صورتی که فرصت برای خوردن یا نوشیدن ندارید سعی کنید موقع گفتگو خوراکی ای را به همکار خود پیشنهاد دهید. این امر گفتگو را دوستانه تر می کند.

کاری که می توانید هنگام گرسنگی انجام دهید:

مناسب ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مقداری غذا بخورید. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که کمتر مشهود است و با معده خالی انجام می شود.

حل مشکلات، تمرکز کردن و توجه هنگام گرسنگی بیشتر می شود. به گفته محققان ، این میراث گذشتگان اولیه ما است که تمام تلاش خود را برای تهیه غذا قرار داده اند . هورمون گرسنگی همچنین به انجام کارهای مختلف ، تحریک کننده فعالیت مغز است.

انتخاب کنید، اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی را انتخاب کنید سعی کنید آن را با معده خالی انجام دهید . تحقیقات نشان می دهد که گرسنگی افراد را به تصمیمات موفق تر منتقل می کند. مطمئناً وقتی مسائل مالی ، روابط یا سلامتی در معرض خطر باشد ، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/7Yz1t
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.