مزایای شگفت انگیز خوردن شکلات

0 637

از محصولات غذایی که توانسته امروز از محبوبیت ویژه ایی بین مردم برخوردار شود و هزاران نفر از کوچیک گرفته تا بزرگسالان علاقه مند به مصرف این خورداکی بی نظیر می کنند شکلات است که با توجه به این که روز به روز این محصول طعم های مختلفی پیدا می کنند علاقه مندان نیز بیشتر از قبل می شوند .
بنا بر گزارش های انجام شده در رابطه با این محصول نتایجی به دست آورده اند که نشان می دهند شکلات دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان می باشد و پاستیل ها نیز آنتی اکسید های فراوان تری را دارا می باشد بنابراین توصیه می شود تا از این دو محصول استفاده کنید .

ترافل توپی نارگیلی - طرز تهیه شکلات توپی نارگیلی یا ترافل | ایران کوک

برخی از فواید و مزایای استفاده از شکلات ها عبارت اند از :

کاهش سطح کلسترول با خوردن شکلات

به بیانی دیگر می توانیم بگوییم که مصرف شکلات سبب می شود تا از خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری شود و سکته های مغزی در افراد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و همچنین از کاهش شناختی نیز پیشگیری می شود .

کلسترول

استفاده کردن به اندازه شکلات سبب می شود تا سطح کلسترول شما کاهش پیدا کند . اگر شما روزانه به زور منظم کیک های شکلاتی کم چرب را مصرف کنید می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت و منظم کنید یعنی میزان کلسترول و فشار خون شما در جهت سلامت قلب و عروق کاهش پیدا می کند .

شکلات داغ با فوایدی شیرین و عوارضی تلخ

مطالب مرتبط

عملکرد شناختی

مصرف دو فنجان شکلات داغ در روز سبب می شود تا سلامت مغز شما تضمین شود و مصرف این نوشیدنی در افراد مسن سبب می شود تا از کاهش حافظه آن ها جلوگیری شود .

به عبارت دیگ می تواند گفت که تحقیقات نشان می دهد که شکلات داغ سبب بهبود جریان خون در قسمت های مختلفی ار مغز می شود . کاکائو عصاره ایی دارد که به مغز شما کمک می کند آسیب های عصبی در بیماران آلزایمری کاهش پیدا کند که نام این عصاره لادو می باشد .

با شنا بیماری قلبی را درمان کنید

بیماری های قلبی

بر اساس تحقیقلا به عمل آمده استفاده منظم و صحیح از شکلات سبب می شود تا مبتا شدن به بیماری های قلبی به میزان قابل توجهی یعنی یک سوم در افراد کاهش پیدا کند . در واقع دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سطوح بالای مصرف شکلات می تواند با کاهش خطر اختلالات قلب و عروق مرتبط باشد .

سکته مغزی

دانشمندان کانادایی دریافتند که افرادی که در روز از شکلات بیشتری مصرف می کند نسبت به سایر افراد 22 درصد کمتر دچار سکته های مغزی می شوند . اما نکته قابل توجهی که در این جا باید به آن اشاره شود این است که شکلات حاوی مقدار زیادی کالری است بنابراین شما باید به اندازه کافی از این شکلات ها استفاده کنید .

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/FITQL
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.