غذاهایی که باعث چاقی نمی‌شوند

0 519

خیلی از افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، اشتباهاتی در غذا خوردن دارند که باعث چاقی بیشتر آن‌ها می‌شود. بعضی‌ها شب غذا نمی‌خورند که عادتی نادرست است. در این مطلب غذاهایی را به شما معرفی می‌کنیم که چاق نمی‌کنند و شب‌ها می‌توانید با خیال راحت این غذاها را میل کنید.

6 وعده غذایی خوب که می‌توانید شب بخورید و لاغر شوید

خیلی از مردم مایل هستند که شکل و ظاهر خوبی داشته باشند ولی نمی‌توانند وعده غذایی شب خود را حذف کنند، اگر شما هم اینگونه هستید پس این بخش را دنبال کنید تا غذاهای مفیدی را به شما معرفی کنیم که می توانید شب‌ها میل کنید و اضافه وزن هم نداشته باشید.

غذاهایی که معرفی کرده‌ایم اجازه نمی‌دهند که شما چاق شوید، بلکه مشکلات گوارشی و بی‌خوابی شما را هم حل می‌کنند. شما باید غذای عاقلانه‌ای انتخاب کنید و کمی از آن را برای وعده شام بخورید. به یاد داشته باشید که با میل کردن این غذاها اصلا چاق نمی‌شود پس نباید استرس داشته باشید.

شام نخوردن با هدف لاغری چه عوارضی دارد؟

خیلی از مردم شب‌ها غذا نمی‌خورند و تصور می‌کنند که با خوردن شام ممکن است دچار اضافه وزن شوند که این فکر اشتباه است و اگر شما ساعت مشخصی را برای خوردن شام در نظر بگیرید و از غذاهای مناسب استفاده کنید هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌شود.

این هم اثبات شده است افرادی که شب‌ها در زمان مشخص شام می‌خورند دارای زندگی سالم‌تری هستند و از زندگی هم لذت بیشتری می‌برند. پس باید شب‌ها شام بخورید و این شام باید حاوی پروتئین و ویتامین باشد و سبزیجات و میوه‌ها گزینه مناسبی هستند.

به یاد داشته باشید که بهترین موقع برای خوردن شام، حداقل 2 ساعت قبل از خوابیدن است.

افرادی که مدت طولانی غذا نمی‌خورند، بیشتر گرسنه می‌مانند و در نخستین وعده غذایی که میل خواهند کرد، بیشترین مقدار غذا را می‌خورند که این کار اشتباه است و می‌تواند باعث آسیب رساندن به شما بشود و حتی ممکن است باعث ایجاد دیابت نوع دو به دلیل عدم تعادل قند شود.

برای لاغری بهتر است به مقدار پروتئینی که شب می‌خورید اهمیت بدهید.

میزان پروتئین‌هایی که می‌خورید باید مناسب باشند تا اضافه وزن نداشته باشید. برای اینکه زیاد از حد نخورید، می‌توانید غذایتان را در یک بشقاب سرو کنید و از آشپزخانه کمی دورتر غذا بخورید تا هوس خوردن غذای بیشتر را نداشته باشید. بدین ترتیب غذای شما بیشتر کنترل می‌شود و بهتر می‌توانید به این امور رسیدگی کنید.

توصیه می‌شود از خوردن غذاهای شیرین و سرخ کرده هم خودداری کنید.

وعده های غذایی مناسب برای شب

هوموس (Hummus)و سبزیجات

ماده اصلی در هوموس نخود می‌باشد. اگر این غذا را استفاده می‌کنید لازم است بدانید که این غذا حاوی و غنی از ویتامین B6 می‌باشد. بهترین مکمل برای این غذا، سبزیجات است و می‌توانید آن را با سبزیجات مخلوط کنید و استفاده کنید.

ذرت 

ذرت می‌تواند یک وعده غذایی مناسب باشد (منظور ما ذرت پخته شده است ، نه کنسرو شده).استفاد از این غذا می‌تواند کلسترول اضافی را از بین ببرد و همچنین از انباشته شدن چربی جلوگیری می‌کند.اگر خوردن آن کمی سخت بود می‌توانید از مقدار اندکی نمک استفاده کنید.

ماهی سفید

اگر شما به دنبال خوردن غذای سالم و مغذی هستید ، بهترین گزینه ماهی سفید است که از اضافه وزن در شما جلوگیری خواهند کرد.در موارد بالا ، ما بیشتر ماهی سفید را توصیه می‌کنیم ومی‌تواند در لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب باشند .

تخم مرغ

تخم مرغ غنی از پروتئین است و همچنین حاوی اسید آمینه نیز است . بهترین راه و یا سالم‌ترین راه برای خوردن آن ، حالت آب‌پز می‌باشد و اگر تصمیم به خوردن تخم مرغ کردید سعی کنید که در پختن آن از روغن استفاده نکنید.

آجیل و پنیر

تکه کوچکی از پنیر حاوی 100 کالری می‌باشد که می‌توان از این نتیجه گرفت که خوردن مقدار کوچکی از پنیر در روز کافی است و نباید از حد مناسب و مطلوب آن بگذرید.

پنیر غنی از tryptophan ، پروتئین و کازئین می‌باشد . برخی از مطالعات نشان می‌دهند که کازئین می‌تواند سوخت و ساز بدن را تسریع کند .

اگر می‌خواهید می‌توانید پنیر را با انگور و آجیل بخورید که حاوی ملاتونین است که بسیار مناسب است . همچنین ملاتونین برای افرادی که مشکل خواب دارند ، بسیار مناسب است و می‌تواند مشکل این افراد راه حل نماید و این در صورتی امکان پذیر است که شما قبل از خواب ، از آن استفاده کنید.

پوره کدو تنبل و بوقلمون

یکی از بهترین غذاها که تقریباً صفر کالری دارد ، پوره کدو تنبل است. گوشت بوقلمون نیز یک منبع عالی و غنی از tryptophan و پروتئین سالم است و هضم آن بسیار ساده‌تر و آسان‌تر از مرغ است . بنابراین ترکیب این دو می‌تواند باعث سیری شما شود و استفاده از آن به شما کمک می‌کند که از اضافه وزن خودداری نمایید و به وزن ایده آل خود برسید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/8hBSv
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.