هنگام سرماخوردگی این اشتباهات را انجام ندهید

0 939

در فصل سرما یکی از بیماری‌های شایع سرماخوردگی است که باعث ایجاد مشکلات جدی برای افراد می‌شود.همچنین افرادی که مبتلا به آسم هستند واکنش‌های شدیدتری به سرماخوردگی دارند و این بیماری برای آن‌ها بسیار آزار دهنده است.

افراد بالغ سالی 2 الی 3 بار و کودکان دفعات بیشتری به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند.البته این بیماری در کودکان زیر 2 سال امکان دارد سالی چند بار رخ دهد.افراد در مواجه با سرماخوردگی ممکن کارهای اشتباهی را انجام دهند که نه تنها باعث بهبود بیماری نمی‌شود بلکه بیماری سرماخوردگی را تشدید نیز می‌کند.

  1. تکیه کردن تنها به ویتامینC

شاید همه‌ی ما با مشاهده اولین علامت سرماخوردگی ، مصرف نوشیدنی‌هایی نظیر آب پرتقال را افزایش دهیم، اما هنوز دلایل کافی مبنی بر تأثیر جدی ویتامین سی بر کاهش سرماخوردگی یافت نشده است.
مصرف گیاه اکیناسه (سرخارگل) و مکیدن قرص‌های حاوی روی در کاهش علائم سرماخوردگی بسیار موثر است، البته به شرط اینکه مرتب استفاده گردد و به یک بار اکتفا نشود. به خاطر داشته باشید که جذب و دریافت ویتامین دی کافی نیز به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند.

  1. سرفه و عطسه ی اشتباه

سرفه و عطسه یک فرآیند کاملا طبیعی در زندگی است، اما سرفه و عطسه کردن در دست‌ها می‌تواند سرعت انتشار ویروس بین افراد و لوازم منزل را افزایش دهد، زیرا با دست‌ها کارهای زیادی را انجام می‌دهیم. نکته‌ی دیگر این است که پرهیز از دست زدن و لمس صورت بینی و اطراف دهان یک راه مؤثر جهت توقف انتقال ویروس به دست‌ها و به دنبال آن به دیگر افراد است.

  1. عدم استراحت در منزل

ما اغلب وقتی با یک فرد سرماخورده در منزل مواجهه می‌شویم، تنها به فکر بهبودی حال بیمارمان هستیم و نابودی ویروس را فراموش می‌کنیم. توجه داشته باشید شستن دست‌هایمان، لیوان، حوله و دیگر وسایل شخصی بیمار بسیار مهم است. باید سعی کنید فرد بیمار را وادار به استراحت در خانه کرده و نگذارید به محل کار و یا مدرسه و دانشگاه برود.

  1. ماندن در مکان های بسته

شیوع سرماخوردگی در فصل زمستان بیشتر است و از آنجایی که در این فصول ما زمان بیشتری را در مکان‌های سر بسته مانند اتوبوس‌ها و کلاس‌های درس و دیگر مکان‌های مسقف صرف می‌کنیم ویروس سرماخوردگی با کوچک ترین عطسه و سرفه به دیگران منتقل می‌شود. سعی کنید به جای ماندن طولانی در این نوع مکان‌ها گاهی پیاده روی کنید.

از آنجایی که رینو ویروس یا همان ویروس سرماخوردگی در مکان مرطوب دوام نمی‌آورد، همیشه  رطوبت محیط بینی و صورتتان را با یک مرطوب کننده‌ی مناسب حفظ کنید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/QxzvF
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.